Етична творчість і комунікативна компетентність


- Лідерство - це вплив. 

  ... Ваші стосунки з оточуючими вас людьми більше, ніж що-небудь інше, визначає вашу ефективність як лідера. 

Джон Максвелл

Найстаріший і шановний наш футуролог, Іван Васильович Бестужев-Лада в одному зі своїх інтерв'ю, влітку 2011 року, на питання про те які сфери людської діяльності будуть затребувані в найближчому майбутньому, відповів так:

«Ці три функції людини, які машині не здолати: 

  • науково-технічна творчість; 
  • художньо-естетичне творчість; 
  • етична творчість.

Ми погано звертаємося один з одним. А ми повинні левову частку нашого часу приділити етичному творчості. Любові, в самому широкому сенсі цього слова, дружбу, приятелювання»

Наукова та художня творча діяльність терені вчених та інших естетів. А ось етичне творчість - це чия доля? Етика поширюється на наші взаємини як з рідними та друзями, так і на нашу професійну діяльність.

З безлічі навичок і умінь, які може розвивати в собі керівник, на перше місце я поставлю комунікативну компетентність. Або як висловився Джан Рокфеллер:
- За здатність ладити з людьми я заплачу більше, ніж за будь-яку іншу здатність.

Все більше керівники з самих різних сфер діяльності усвідомлюють, що людський фактор стає вирішальним для успіху, а не скажімо технології або фінанси.

Людина - є як найбільша можливість, так і найбільший ризик для будь-якої організації. Ось управлінці і покликані вивчати людей і намагатися використовувати те найкраще, що є в кожному.

Ці вміння лежать в основі таких дисциплін як «управління знаннями». «М'які навички», «крос-культурний менеджмент», «креативний менеджмент», «прийняття рішень», «командоутворення» і т.д.

Більш того, я візьму на себе сміливість стверджувати, що в новій парадигмі менеджменту, вміння управлінця відтворювати високий рівень довірчості в ділових відносинах з людьми самих різних категорій - є критичний тест на управлінця епохи глобалізації.

Різноманіття людських категорій і їх особливості сильно ускладнюють роботу керівників. Як будувати ділові відносини одночасно з людьми різних професій, поколінь, культур, підлог, талантів і новаторства?

На мою думку, критично важливою стає здатність управлінця задавати високий рівень довірчості в ділових відносинах. Така середу довіри є необхідна умова, щоб професійні менеджери та люди самих різних розумових професій могли б приємно і продуктивно взаємодіяти.

- Якщо ви здатні виявляти у своїх співробітників тільки послух, працьовитість і компетенцію і Вас цей набір цілком влаштовує, то ваша компанія приречена на провал. Сучасною творчої індустрії створення цінностей забезпечують ініціативність, творче ставлення і захопленість.

Ми комфортніше себе почуваємо, коли перебуваємо в оточенні «понятных» людей, багато в чому схожих на нас. Так було в інституті / в армії, спортивних секціях і творчих гуртках, а так само і перших наших роботах. Однак глобалізація вносить свої корективи в звичний уклад наших трудових буднів. Ми спостерігаємо і розуміємо / що організації, якими керують управлінці, які використовують переваги таких процесів як інтеграція і уніфікація, опиняються успішніше своїх мене розторопних конкурентів. Більш того, в багатьох видах підприємницької діяльності такі прояви як зарозумілість, самовдоволення або боязнь невідомого, можуть привести до непереборним проблемам.

Валеріан Макацарія

P.S.: Наступна стаття буде опублікована у понеділок, слідкуйте за оновленнями.

 

<- Назад до: Новини Інституту